Розблокування податкових накладних 2021

Проблема зупинки реєстрації та блокування податкових накладних контролюючим органом залишається актуальною для підприємців останні декілька років. Нормативні акти з цього питання змінюються ледь не щороку, але неприємності у бізнесу не зникають.

Останнім часом головною причиною для цього є віднесення підприємства до категорії ризикових платників податків. Причина зазвичай полягає у «здійсненні операцій з контрагентами, віднесеними до категорії ризикових». За такої ситуації реєстрація практично всіх податкових накладних зупиняється з вимогою надати документи.

Оскільки питання досить актуальне, в даному матеріалі розглянемо способи боротьби із зупиненням реєстрації податкових накладних, куди потрібно скаржитися, як розблокувати накладну та коли звертатися до податкового адвоката.

Зупинення реєстрації податкової накладної

Зупинка реєстрації — це неприємність, однак ще не проблема. При отриманні відповідної квитанції необхідно надати до контролюючого органу всі первинні документи, що стосуються операції, по якій була виписана накладна. Це зробити бажано із супровідним листом, в якому надати роз’яснення щодо операції.

Більшість випадків зупинення реєстрації є неправомірними, однак починати судові спори на цьому етапі не варто. В більшості ситуацій після отримання документів, податкова реєструє відповідні накладні або розрахунки коригування.

При цьому потрібно розуміти, якщо причиною зупинки є віднесення платника до категорії ризикових, то разом з реєстрацією накладної потрібно почати боротися за скасування цього статусу. Адже за умови перебування підприємства в ранзі ризикового реєстрація усіх накладних та коригувань буде зупинятися. Щодо оскарження статусу ризикового напишемо трохи далі.

Оскарження відмови в реєстрації податкової накладної

Незважаючи на надання документів, часто податкова відмовляє в їх реєстрації. Мотиви цього в більшості однакові — відсутність документів, без деталізації чого ж саме не вистачило.

Саме це рішення контролюючого органу і підлягає оскарженню. Зі скаргою можна звертатися відразу до суду, або ж спочатку в адміністративному порядку.

В даній ситуації радимо використати адміністративний спосіб та подати скаргу в 10-денний строк до ДПС України. Вона подається в електронному вигляді та розглядається досить оперативно. До скарги потрібно додати необхідні первинні документи та розширені пояснення. На цьому етапі цілком доцільно залучити податкового юриста для допомоги в складенні тексту пояснення.

На відміну від оскарження податкових повідомлень-рішень, адміністративне оскарження в даному питанні часто дає позитивний результат і накладні реєструють. Відповідно це здійснюється швидше та дешевше, ніж судовий спір.

Розблокування накладної через суд

Якщо ж скарга до ДПС України результату не дала, то єдиним шляхом захистити інтереси підприємства є звернення до суду. Відразу зазначимо, що судова практика по цій категорії спорів здебільшого на боці платників.

Якщо попередньо подавалася скарга до центральної комісії, то адміністративний позов потрібно подати протягом трьох місяців після отримання відмови від ДПС України.

В одному позові можна об’єднати вимоги про реєстрацію декількох накладних та коригувань, однак в кожному конкретному випадку потрібно аналізувати справу. В позові потрібно вимагати скасувати рішення про відмову в реєстрації та зобов’язати податкову зареєструвати відповідну накладну або розрахунок коригування.

Якщо причиною зупинки стало віднесення підприємства до ризикових, то в позові можна також оскаржити і це рішення контролюючого органу. Позитивне вирішення справи в суді в такому випадку дозволить підприємству знову працювати в нормальному режимі, принаймні деякий час.

Якщо у вас виникли подібні проблеми радимо звернутися по консультацію та допомогу. Оперативне залучення фахівця дозволить спланувати подальші дії та максимально ефективно захистити інтереси підприємства.

Аліменти з нерідного батька

В даному матеріалі детально розглянемо питання стягнення аліментів з батька, який не записаний в актовому записі або виключений з нього. Хто саме зобов’язаний сплачувати аліменти, та за яких умов це з

Зміна розміру аліментів

В даному матеріалі хочемо звернути увагу, що розмір аліментів, який був встановлений, в подальшому можна змінити. Про те, як це зробити, хто має право вимоги і в яких випадках суму утримання може бути

Оновлення відомостей про бенефіціарів

Зараз розглянемо що саме потрібно зробити для підтвердження (оновлення) відомостей про бенефіціарів. Кого це стосується? Та що конкретно потрібно зробити і в які строки.