ПДВ в умовах воєнного стану

З початком війни більшість загальнодержавних реєстрів припинили працювати. Окрім того на сьогодні прийнято ряд змін в законодавство щодо оподаткування в умовах воєнного стану.

Ми писали про зміни в частині реєстрації платником єдиного податку та особливості його обліку та сплати. Зараз розглянемо основні зміни та деталі нарахування та ведення обліку податку на додану вартість в умовах війни, реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань та нарахування податкового кредиту.

Перш за все відповідно до Закону України № 2118-IX від 03 березня 2022 року було внесено зміни до ПК України в частині зупинення строків для сплати податків та подачі податкової звітності.

Зокрема встановлено, що зупиняється перебіг строків, встановлених законодавством в сфері оподаткування, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи. Також платники податків звільняються від відповідальності за недотримання строків сплати податків, подачі звітності та реєстрації податкових накладних у випадку неможливості вчасно виконати ці обов’язки. При цьому протягом трьох місяців після припинення воєнного стану це потрібно буде зробити.

А вже Законом від 15.03.2022 р. було більш детально визначено зміни податкового законодавства.

Передбачено, що на період дії воєнного стану платник податків має право включати до податкового кредиту суми ПДВ на підставі первинних (розрахункових) документів без реєстрації податкової накладної. Зроблено це у зв’язки з тим, що відповідний реєстр податкових накладних не функціонує належним чином і реєстрація ПН/РК не відбувається.

Також деталізовано порядок реєстрації ПН/РК в майбутньому. Встановлено, що протягом шести місяців після припинення воєнного стану та поновленні можливості реєстрації ПН/РК платники зобов’язані забезпечити реєстрацію ПН/РК, які були відстрочені на період воєнного часу.

Кожен платник після цього має уточнити дані про податковий кредит на підставі зареєстрованих накладних.

Таким чином, за період до 23 лютого 2022 року формування кредиту по ПДВ здійснюється на підставі зареєстрованих податкових накладних. За період з 24 лютого 2022 року і до закінчення воєнного стану податковий кредит формується на підставі первинних документів (видаткових накладних, актів приймання-передачі виконаних робіт/наданих послуг тощо). Після закінчення воєнного стану є 6 місяців для реєстрації ПН/РК за операціями, здійсненими під час війни. А податковий кредит має бути скоригований у відповідності до зареєстрованих накладних та коригувань.

Ще одне нововведення стосується можливості переходу великих підприємств з доходом до 10 мільярдів гривень на єдиний податок. В матеріалі щодо цього ми зазначали, що особливий ЄП не передбачає обліку та сплати ПДВ. А відповідно при обранні спрощеної системи оподаткування це потрібно враховувати.

Якщо у вас виникають додаткові питання або ж непорозуміння з контрагентами, звертайтеся за додатковими консультаціями до податкового адвоката.

Зміни податкового законодавства 2022: повернення перевірок і штрафів

Які зміни в оподаткуванні відбудуться з травня 2022 року, хто зможе користуватися пільгами щодо дотримання податкових строків, в які строки мають бути виконані податкові зобов’язання іншими підприємця

Реєстрація благодійного фонду 2022

Розповімо які благодійні організації можна створити в Україні, порядок їх створення та реєстрації, а також особливості реєстрації в умовах воєнного часу та обмеженого функціонування державних реєстрів

Трудові відносини в умовах війни

В даному матеріалі більш детально пояснимо як можна врегулювати відносини в трудовій сфері під час воєнного стану, що робити при фактичній неможливості виконувати роботу через бойові дії, які зміни бу