Державна реєстрація в умовах воєнного стану

З початком війни в Україні доступ до державних реєстрів, зокрема реєстру юридичних осіб та ФОПів та реєстру нерухомого майна, був закритий по всій країні. Жодні дії по реєстрації підприємств провести стало неможливим.

Однак 06 березня 2022 р. Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову № 209, якою встановлено порядок здійснення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців в умовах війни, державної реєстрації нерухомого майна, визначено порядок доступу до реєстру, а також внесено деякі зміни щодо самого порядку державної реєстрації на час воєнного стану.

Хто здійснює державну реєстрацію

Перш за все, встановлено, що здійснювати дії по державній реєстрації мають право лише деякі державні реєстратори, перелік яких затверджується Міністерством юстиції України. Виключно цим реєстраторам буде надаватися доступ до відповідних Державних реєстрів. Вказаний перелік може також містити і обмеження щодо здійснення певних реєстраційних дій конкретними реєстраторами.

Зауважимо, що на час написання даного матеріалу інформація про затверджений перелік уповноважених реєстраторів була відсутня. Таким чином, незважаючи на наявність правового регулювання здійснити реєстраційні дії поки що неможливо. Це можна буде здійснити після формування переліку та надання доступу до реєстрів відповідним реєстраторам.

Місце проведення реєстрації

Також важливою зміною на час війни є те, що провести державну реєстрацію щодо юридичних осіб та ФОП або ж щодо нерухомості можна без прив’язки до місцезнаходження підприємства або нерухомого майна. Це так звана «екстериторіальність». Обмеження можуть бути встановлені лише в Переліку щодо конкретного реєстратора, про що писалося вище.

Окрім того документи на державну реєстрацію можна подати в електронній формі через електронну пошту або інші засоби зв’язку. Також можна подати електронні копії паперових документів, засвідчених електронним підписом. Для засвідчення документів електронним підписом можете зайти на сайт Центрального засвідчувального органу.

Засвідчення документів та інші особливості

Також передбачено можливість уникнути необхідності нотаріального посвідчення підпису на документах, якщо підпис проставляється безпосередньо у присутності державного реєстратора. Для цього мають бути присутні особисто усі підписанти та мати відповідні посвідчувальні документи, які перевіряються реєстратором. У частині державної реєстрації юридичних осіб це стосується, зокрема, підписання статуту тощо.

Також передбачено, що державна реєстрація здійснюється відразу після подачі документів. Нагадаємо, що раніше це здійснювалося протягом 24 годин за загальною процедурою. За прискорення необхідно було сплатити додатковий реєстраційний збір.

На підтвердження сплати реєстраційного збору достатньо буде пред’явити електронну копію платіжного документа (у тому числі скрін-копію).

Зміни податкового законодавства 2022: повернення перевірок і штрафів

Які зміни в оподаткуванні відбудуться з травня 2022 року, хто зможе користуватися пільгами щодо дотримання податкових строків, в які строки мають бути виконані податкові зобов’язання іншими підприємця

Реєстрація благодійного фонду 2022

Розповімо які благодійні організації можна створити в Україні, порядок їх створення та реєстрації, а також особливості реєстрації в умовах воєнного часу та обмеженого функціонування державних реєстрів

Трудові відносини в умовах війни

В даному матеріалі більш детально пояснимо як можна врегулювати відносини в трудовій сфері під час воєнного стану, що робити при фактичній неможливості виконувати роботу через бойові дії, які зміни бу